21 Σεπ 2008

Βαριέμαι το φροντιστήριο....λατρεύω το on line ΖΩΝΤΑΝΟ μάθημα

Πόσοι από εμάς -που είχαμε και έχουμε παιδιά στο δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο - δεν έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με τα προβλήματα της φροντιστηριακής τους εκπαίδευσης; ΟΛΟΙ!!!!



Στο δημοτικό, γυμνάσιο ψάχνουμε δασκάλους, φροντιστήρια για να τα βοηθήσουν στη μελέτη τους, να μάθουν γλώσσες κλπ. ενώ στο λύκειο τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα είναι εκ των ουκ άνευ για την προετοιμασία της εισαγωγής τους στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Τα προβλήματα είναι πάντα δύο....ο χρόνος και το χρήμα.

Χρόνος που πρέπει να σπαταληθεί από τα παιδιά και από τους γονείς (καθότι όταν είναι μικρά δεν θέλουμε να τα αφήνουμε μόνα να τριγυρνούν στους δρόμους) και χρήμα που φυσικά αφορά αποκλειστικά εμάς τους γονείς.




Η τεχνολογία - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ - δίνει για πρώτη φορά χείρα βοηθείας για να απαλύνουμε προβλήματα καθημερινά, πρακτικά, οικογενειακά που η παραδοσιακή μέθοδος σήμερα πλέον δεν τα αντέχει.


Ενθουσιάστηκα όταν παρακολούθησα ένα μάθημα χημείας ON LINE σαν να ήμουνα μέσα σε μία τάξη. Το σκηνικό είχε ως εξής: καθόμουνα στον καναπέ και είχα 1. τον πίνακα της τάξης στην οθόνη του υπολογιστή μου και 2. τον καθηγητή στα αυτιά μου με ακουστικά σαν να άκουγα τα MP3 μου.

Ο καθηγητής έγραφε τις ασκήσεις ΖΩΝΤΑΝΑ στην οθόνη και άκουγα ΖΩΝΤΑΝΑ την παράδοση. Ολα σε real time. Κυρίως όμως είχα την δυνατότητα επίσης ΖΩΝΤΑΝΑ να ρωτήσω, να γράψω και εκείνος να με διορθώνει επί τόπου..., έσβηνε, ξανάγραφε....

Ουάουουουουου!!!!! θέλω να ξαναπάω σχολείο!!!! κρίμα να μην υπήρχε αυτό το σύστημα τότε που έτρεχα τους γιους στα φροντιστήρια με την γλώσσα έξω για να προλάβω...και μετά να ξανατρέχω για να τα πάρω πίσω. Μπορώ όμως να μάθω κάτι άλλο τώρα...μήπως μια ξένη γλώσσα;;;;; ίσως........γιατί όχι;

Χωρίς πλάκα τώρα, πιστεύω ότι πρόκειται για μία επανάσταση που είναι θείο δώρο για τα σημερινά παιδιά...γιατί ο χρόνος τους είναι λίγος για να τον σπαταλούν (μετά από το κανονικό σχολείο) σε διαδρομές ποδαράτες ή με λεωφορεία.... κυρίως γιατί γουστάρουν τον υπολογιστή και θα τους ανεβάσει την διάθεση να κάνουν μάθημα (και να μην το παίρνουν σαν αγγαρεία) γιατί δεν θα ανησυχούν οι γονείς με τα μέσα-έξω και τις "κακές" παρέες, γιατί θα είναι πιο οικονομικό, πιο άμεσο, πιο γρήγορο.... και επιτέλους τέρμα το αυτοκίνητο (πάρκαρε, ξεπάρκαρε) και τα απίστευτα πήγαινε-έλα με το άγχος του γονιού να προλάβει....

Δεν συζητώ βέβαια για τα παιδιά της επαρχίας που θα έχουν και αυτά πρόσβαση στους ίδιους καθηγητές με τα παιδιά των μεγαλουπόλεων....ας μην ξεχνάμε ότι η πλειοψηφία των top καθηγητών (για τις πανελλήνιες) έχει συγκεντρωθεί στα μεγάλα αστικά κέντρα ....το όφελος είναι ανεκτίμητο!!!!!!

Γνώρισα τον καθηγητή που το έχει θέση σε εφαρμογή ..... ένας ολοκληρωμένος επιστήμονας, χημικός του Πανεπιστημίου Αθηνών και ηλεκτρολόγος μηχανικός του ΕΜΠ, πληροφορικάριος με τεράστια πείρα στην εκπαίδευση και με απέραντη αγάπη για την δουλειά του και τα παιδιά που διδάσκει....αξίζει να διαβάσετε παρακάτω την περιγραφή του συστήματος. Τον πλασιώνουν μία ομάδα έμπειρων καθηγητών που όλοι μαζί έχουν ξοδέψει άπειρο χρόνο για να συντάξουν τα μαθήματα...χημεία, φυσική, μαθηματικά και θα ακολουθήσουν πολλά ακόμη .....Μάλιστα, προσφέρθηκε - σε όσους Bloggers ενδιαφέρονται - να κάνει μία on line παρουσίαση σε αυτούς και τα παιδιά τους για να καταλάβουν τα πλεονεκτήματα, την ευκολία και τα οφέλη αυτού του συστήματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ!!!!!

On line ζωντανά μαθήματα

Γενική περιγραφή


Πρόκειται για ένα πολύ φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να εξομοιώνει πλήρως την λειτουργία μίας πραγματικής τάξης. Η μόνη διαφορά είναι ότι το κάθε μέλος που συμμετέχει μπορεί να βρίσκεται σε διαφορετικό τόπο, είτε στο σπίτι του, είτε σε μία τάξη ενός σχολείου είτε και στο γραφείο του.

Οι συμμετέχοντες δεν χρειάζεται να έχουν κάποιο ειδικό εξοπλισμό. Τα μόνο που χρειάζεται είναι, ένας υπολογιστής με windows και πρόσβαση στο διαδίκτυο (με DSL γραμμή), και ένα ζευγάρι ακουστικών με μικρόφωνο. (Προσοχή η χρήση ηχείων με ένα μικρόφωνο δεν ενδείκνυται γιατί δημιουργούνται μικροφωνισμοί).

Την πρώτη φορά που συνδέεται κάποιος χρήστης με το σύστημα κατεβάζει και εγκαθιστά στον υπολογιστή του έναν player, τον οποίο προτείνει το σύστημα, και από κει και μετά όποτε ο χρήστης μπαίνει στην εικονική τάξη, αυτός ο player ενεργοποιείται αυτόματα.


Η εφαρμογή είναι κατάλληλα σχεδιασμένη ώστε να μπορούν να την χρησιμοποιήσουν από παιδιά ακόμα και πρώτης δημοτικού (με την προϋπόθεση ότι έχουν μία στοιχειώδη εξοικείωση έστω και με απλά παιχνίδια σε υπολογιστή) μέχρι και σε ενήλικες. Επίσης δεν υπάρχει περιορισμός για το είδος του μαθήματος που θα διδαχθεί, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιοδήποτε μάθημα της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για ξένες γλώσσες, για επιμόρφωση ενηλίκων κλπ.


Είναι προφανές ότι η εφαρμογή αυτή, μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για ατομικό είτε για ομαδικό μάθημα. Ο αριθμός των συμμετεχόντων μπορεί να είναι οσοδήποτε μεγάλος και ο μόνος περιορισμός είναι εκπαιδευτικός. Συνήθως ένας λογικός αριθμός μαθητών είναι μέχρι 10.

Οι δυνατότητες της εφαρμογής

1. Διαθέτει 5 ανεξάρτητους πίνακες με την βοήθεια των οποίων μπορεί να κάνει το μάθημα του με 4 διαφορετικούς τρόπους
a. με διαφάνειες power point
b. με κλασσικό τρόπο όπως σε ένα πίνακα με την κλασσική κιμωλία (απαιτείται γραφίδα που είναι ένα ειδικό mouse)
c. με την βοήθεια ιστοσελίδων που έχουν το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα που διδάσκεται
d. με την βοήθεια οποιουδήποτε προγράμματος που έχει εγκατεστημένο στον υπολογιστή του (word, excel, math type κλπ).
e. με οποιοδήποτε συνδυασμό όλων των παραπάνω μεθόδων.



2. Η κάθε αίθουσα του συστήματος διαθέτει 5 το πολύ μικρόφωνα, και ο καθηγητής μπορεί να δίνει ή να αφαιρεί το λόγο σε κάθε μαθητή. Η συνομιλία είναι αμφίδρομη και σε πραγματικό χρόνο.

3. Το σύστημα έχει εργαλεία χρήσης των πινάκων, όπως να ανεβάζουμε παρουσιάσεις, φωτογραφίες κείμενα κλπ. να τους σβήνουμε μερικά ή ολικά, να τους φωτογραφίζουμε και να τους αποθηκεύουμε και στη συνέχεια εφ’ όσον το επιθυμούμε να παίρνουν οι μαθητές το περιεχόμενο αυτό. Το ίδιο ισχύει και για τις παρουσιάσεις μας.

4. Το σύστημα επίσης έχει εργαλεία για να γράφουμε και να ζωγραφίζουμε πάνω στον πίνακα, ακόμα και πάνω στις διαφάνειες που παρουσιάζουμε (μία υπογράμμιση, ένα βέλος, μία προσθήκη κειμένου, ένα μήνυμα, κλπ. )

5. Όλα τα παραπάνω εξ ορισμού έχει την δυνατότητα να τα κάνει ο καθηγητής της τάξης, όχι όμως και οι μαθητές. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν τα παραπάνω εργαλεία, εφ’ όσον ο καθηγητής τους δώσει την άδεια. (Το ισοδύναμο αυτού σε μία πραγματική τάξη είναι όταν επιτρέπουμε τον μαθητή να σηκωθεί να γράψει στον πίνακα). Είναι προφανές ότι το σύστημα είναι ιεραρχικά σχεδιασμένο ώστε να προσομοιώνει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών.

6. Τέλος υπάρχει η δυνατότητα της ηχογράφησης του όλου μαθήματος ώστε να το παρακολουθήσει κάποιος μαθητής που ήταν απών, ή και ο μαθητής που θέλει να το ακούσει ξανά για να το εμπεδώσει. Επίσης είναι δυνατόν να σχεδιασθούν ειδικά ηχογραφημένα μαθήματα χωρίς μαθητές, τα οποία οι μαθητές μπορούν να τα ακούν αργότερα όποτε θέλουν και όσες φορές θέλουν. Μία τέτοια λύση συνιστάται κυρίως για θέματα θεωρίας, διότι ο μαθητής δεν έχει την δυνατότητα παρέμβασης, ερώτησης και γενικότερα της συμμετοχής.


Πρακτικές οδηγίες: για την είσοδο στο σύστημα χρειάζεται κωδικός (username και password) ο οποίος δίνεται από τον γράφοντα. Επίσης οι μαθητές ή και οι καθηγητές που θα ήθελαν να συμμετάσχουν σε κάποιο πιλοτικό μάθημα θα ήταν καλό να έχουν όλοι e-mails, ώστε η επικοινωνία να είναι άμεση και να πάρουν απλές οδηγίες για την εισαγωγή στο σύστημα.

********

Ως άνθρωπος και ως melissa προτείνω στους ενδιαφερόμενους φίλους να στείλουν το e-mailaki τους στο gkalgre@gmail.com και να ζητήσουν περαιτέρω πληροφορίες για ένα on line demonstration. ΘΑ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΕΙΤΕ!!!!!!!!















17 σχόλια:

NISPELL είπε...

Καλη'Μερα Αγαπημενη'μου'ΖΖΖΖ',
Δηλαδη σε ποια Ταξη εισαι;,θα ηθελα να Μαθω,Πολλη'Καλο' το Ποστ'Αυτο Με'Αγαπη'Υποκλινομαι........:)
Nispell

melissa είπε...

χαχαχα!!! νισπελάκο μου!!! τέλειωσα δεν είμαι πιά...νοσταλγώ μόνο....αλλά για τα νέα παιδιά που ταλαιπωρούνται με όλα αυτά....είναι κα-τα-πλη-κτι-κό!!!

braininfo είπε...

Καλά όλα αυτά αλλά χάνεται η αμεσότητα ρε συ.

Κάποιες ηλικίες ευαίσθητες θέλουν τον δασκαλό τους (αρκεί να αξίζει).

Η αλληλεπίδραση μαθημάτων είναι για μεγάλες ηλικίες.

Χαιρετισμούς.

wert01gf είπε...

"Ακούγεται" άκρως ενδιαφέρον!

hackaday είπε...

Όλα αυτά στην Ελλάδα; WOW που έλεγαν και αρχαίοι έλληνες.

ΣΚΟΡΠΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ είπε...

Mελισσούλα μας καλή , που ανακαλύπτεις μια καλή πηγή , πολύ ευχαριστούμε και θα στο χρωστούμε ! Φιλικά καλό βραδάκι , καλό μας Μελισσάκι !

edelweiss είπε...

Ουφ..μελισσούλα τα κατάφερα!!

Ενδιαφέρον πολύ ενδιαφέρον!!

Καλό βράδυ ζουζούνα!!
Φιλιά ;)

~EKATH~ είπε...

πολυ καλο μελισσουλα!θα το ψαξω το θεμα μιας κι εχω παιδι στο γυμνασιο!καλο σου βραδυ!

melissa είπε...

@braininfo: καμμιά φορά έστω κι αν έχεις τον δάσκαλο δίπλα σου λείπει παντελώς η αμεσότητα της επικοινωνίας....αντιθέτως, στο sync που μιλάμε, πολλοί από εμάς νοιώθουν μια ζεστή επικοινωνία...τί σου λέει αυτό? "σαν θέλει η νύφη κι ο γαμπρός τύφλα νάχει ο πεθερός.." χαχαχα!!!! τέλος πάντων, το ζητούμενο είναι να επιτευχθεί η μετάδοση της γνώσης...τον δάσκαλο γι αυτό τον χρειαζόμαστε, για να μας βοηθήσει να μάθουμε...γνώμη μου!!! σεβαστή πάντως και η δική σου, σ'ευχαριστώ για το σχόλιο!!!

@wert01gf,hackaday, σκόρπιες σκέψεις, edelweiss, ekati: είναι όντως καλό το σύστημα και κυρίως έχει αποτελέσματα. φιλιά σε όλους και όλες!!!

Ανώνυμος είπε...

POLY KALO KAI HRISIMO TO POST SOY..EYHARISTW NISPELL

EL.ZIN είπε...

ZZZZZ...Μελισσούλα,
πολύ... ενδιαφέρον!!!

Σε ευχαριστούμε
για την πρόσκληση
και την πληροφόρηση!

Λούσυ είπε...

Φιλεναδίτσα πράγματι πολύ ενδιαφέρον ακούγεται, αλλά και προσαρμοσμένο στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Το ζήτημα είναι ότι ίσως να χάσω και τη δουλειά μου ε; χαχαχαχαχα Σιγά να μη το διαδώσω...

Σουζάνα Χατζηνικολάου είπε...

Όντως φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και σίγουρα γλιτώνει κανείς κόπο και χρόνο και έξοδα με τον τρόπο αυτό.
Ίσως το μόνο αρνητικό εκτός από την αμεσότητα που λέει ο braininfo, να είναι το ότι το παιδί δεν έρχεται σε άμεση επαφή με τους άλλους μαθητές ώστε να αναπτύξει την κοινωνικότητά του.
Θα έπρεπε να εξασφαλιστεί και αυτή η πλευρά της ανάπτυξης του χαρακτήρα με κάποιον εναλλακτικό τρόπο.
Για ΄μας τους μεγαλύτερους που είμαστε συνειδητοποιημένοι (λέμε τώρα :D), είναι ό,τι πιο χρήσιμο και ενδιαφέρον. Σ΄ ευχαριστούμε για την πληροφόρηση. Φιλάκια!

thanos είπε...

σε 10 χρονια ισως...ακομα ειμαστε πολυ πισω για να προχωρησουμε σε κατι τετοιο...

spyros1000 είπε...

ΓΙΑ ΔΩΣΕ ΛΙΝΚ ΡΕ ΣΥ.

mistral είπε...

Θα συμφωνήσω με τον φίλο braininfo.
Τουλάχιστον για τις πολυ μικρές ηλικίες.
Δεν ειναι μονο το θέμα της αμεσότητας που ανέφερε.
Φανταζεστε κάποια στιγμή τα παιδιά να μήν πηγαίνουν σχολείο και να γίνονται όλα τα μαθήματα απο μια οθόνη;
Ακόμα και το κράτημα της "σάκκας" εχει την σημειολογία του.Πράγμα που κινδυνεύει με εξαφάνιση βλέποντας γονείς να κρατάνε τις τσάντες των θησαυρών τους.
Ασε που οι περρισότεροι γονεις τους τις φτιάχνουν για να μην κουράζονται τα αγγελούδια τους.
Και φυσικα να μην μιλίσουμε για τα "έντυπα" γραπτά!
Τι μαγεία μπορεις να νοιωσεις απο μια οθόνη και τι απο ενα βιβλίο και ενα τετράδιο.
Ασε δε και την υπέροχη διαδρομή απο το σπίτι στο σχολείο!
Μπόμπιρες και δεσποινίδες σε μπουλούκια να πηγαίνουν στο σχολειο.
(Αυτο βέβαια το τελευταίο δηστυχός δεν γίνεται για λόγους ευνόητους)
Παρέα , κοινωνικοποίηση ,παιχνίδι ,
φροντίδα για τον αλλο ,κατανόηση , ευγενής άμμιλα , συναισθήματα.
Αυτό ειναι το σχολείο εκτός απο μόρφωση.

Την καλημέρα μου

hamomilaki ♀ είπε...

Κάναμε επανανάρτηση εδώ:
http://hamomilaki.blogspot.com/2009/05/on-line.html
και πολύ σε ευχαριστούμε :)